Schade aan je woonhuis, inboedel of mobiele apparatuur

Heb jij schade opgelopen aan je woning of inboedel? Op deze pagina lees je hoe je de schade kunt melden, welk bewijs wij nodig hebben, welke reparateurs voor je klaar staan en hoe wij je schade gaan behandelen.

Waterschade door daklekkage of leidingbreuk

Maak gebruik van onze herstelservice. Herstel je de schade zelf? Maak eerst foto's van de lekkage en de gevolgschade en bewaar de aangetaste materialen.

Leidingbreuk
Als er gevolgschade is zoals bijvoorbeeld behang of stucwerk, dan is het herstel daarvan verzekerd. Ook de kosten voor het opsporen van de leidingbreuk en de reparatie van de leiding vergoeden wij dan. Als lekdetectie nodig is om het lek op te sporen zonder hak- en breekwerk, dan schakelen wij een gespecialiseerd bedrijf voor je in.

Daklekkage
Als er gevolgschade is zoals bijvoorbeeld schilder- of stucwerk, dan is het herstel daarvan verzekerd. Reparatie van het dak zelf is niet verzekerd.

waterschade melden

Maak gebruik van onze herstelservice

Schade aan je woonhuis door inbraak, lekkage of brand? Wij zorgen voor professionele hulp door een glaszetter, loodgieter of andere vakman.

Log in op je account en geef bij je schademelding aan dat je gebruik wilt maken van de herstelservice. Wij nemen contact met je op om de mogelijkheden door te spreken.

  • Betrouwbare en deskundige afhandeling door gerenommeerde bedrijven
  • Het herstelbedrijf neemt zo snel mogelijk contact met je op
  • Je hoeft niets voor te schieten, de factuur gaat rechtstreeks naar ons

Schade melden en inzien in je account

Direct schade melden

  • Meld de schade in je account wanneer het jou uitkomt 24/7, zonder wachtrij
  • Voeg direct foto's en bijlagen toe, dan kunnen wij de schade snel volledig afhandelen
  • Volg zelf je schademelding en stel een vraag wanneer je wilt

Misschien heb je ook nog wat aan deze artikelen

Stormschade woning

Wat te doen bij stormschade aan je woning?

Stormschade kan grote gevolgen hebben voor je huis. Is er storm op komst? Dan is het belangrijk om te weten wat je kan doen en hoe je zoveel mogelijk schade kunt voorkomen.

Lees meer

Wat is verzekerd met een glasverzekering?

Wat is verzekerd met een glasverzekering?

Met onze glasverzekering is al het glas in je huis verzekerd. Niet alleen van je ramen, ook glas met beschilderingen en het glas in je kasten valt onder de dekking.

Lees meer

6 praktijkvoorbeelden waarbij u kunt rekenen op Aon Cyberhulp

Zes voorbeelden uit de praktijk over cybercrime

Cybercrime komt steeds vaker voor. Wat doe je wanneer je te maken krijgt met cybercrime?

Lees meer

Wat is het verschil tussen een inboedelverzekering en een woonhuisverzekering

Wat is het verschil tussen de inboedelverzekering en de opstalverzekering?

Met een woonhuisverzekering ben je verzekerd voor je huis. Een inboedelverzekering verzekert de losse spullen in je huis.

Lees meer

Pagina 1 van 0

Schade melden, en weer door

Meld je schade online

Log in op je account en meld je schade 24/7. Dit is de snelste en makkelijkste manier om het te doen. Scheelt jou weer tijd.

Maak melding compleet

Vul je schademelding aan met extra info zoals foto’s, aankoopbonnen of reparatiefacturen. Dit doe je bij Mijn schades in je account. Zodra je dossier compleet is, gaan we binnen drie werkdagen aan de slag met je schademelding.

Behandeling schade

De experts bij OpGroen Assuradeuren pakken vervolgens je schademelding op. Zij zijn de schakel tussen OpGroen en de verzekeraars en zorgen voor een snelle en efficiënte afhandeling. Zodra je bericht krijgt dat je recht hebt op een vergoeding, storten wij het bedrag binnen tien werkdagen op je rekening.

Afgehandeld

Heb je schade, diefstal of annulering gemeld? Je vindt alles terug bij Mijn schades in je account. Hier volg je de status van je schade, waar en wanneer het jou uitkomt. Ook kun je hier je eigen risico bekijken en zien welk bedrag we aan je hebben vergoed. En dan? Dan kun je weer door!

Waarvoor ben je verzekerd?

Of de schade aan je woning of inboedel verzekerd is, is afhankelijk van de basisdekking die je hebt gekozen. Hieronder zie je een overzicht van welke schades verzekerd zijn met welke dekking.

Dekking:
Basis
Top
Brand, blikseminslag, lekkage en ontploffing
Storm, neerslag, overstroming, vorst
Inbraak, diefstal, plundering, vandalisme
Tijdelijk vervangend onderdak
Uitvallen van koelkast en diepvriezer (inboedel)
Cyberincidenten (inboedel)
Schade door vallen en stoten
Schade veroorzaakt door je kinderen

Veelgestelde vragen