Onze dienstverlening

Bedankt voor je interesse in OpGroen. Wij vinden het belangrijk dat je goed op de hoogte bent van wat wij voor je doen, hoe we dat doen en welke kosten daarbij komen kijken. Daarnaast leggen we uit hoe we zorgvuldig omgaan met jouw privacy en hoe we eventuele klachten behandelen.

Wie is OpGroen?

OpGroen is jouw partner in verzekeringen en werknemersvoordelen. Wij helpen je om jouw ambities waar te maken. OpGroen is geregistreerd bij de Autoriteit Financiële Markten (AFM) onder nummer 12049825 en statutair gevestigd in Rotterdam, geregistreerd bij de Kamer van Koophandel (KvK) onder nummer 91898080. OpGroen maakt deel uit van BlackFin Capital Partners.

Onafhankelijk advies

Bij OpGroen helpen we je om de beste verzekering voor de juiste prijs te vinden. Als assurantietussenpersoon zijn we onafhankelijk van verzekeringsmaatschappijen. Ons advies komt voort uit grondig onderzoek bij een selecte groep verzekeraars. Zo weten we precies waar je een goede prijs en dekking kunt krijgen. Op jouw verzoek geven wij een overzicht van de verzekeraars. Onder onze aanbieders vind je ook ons eigen volmachtbedrijf, OpGroen Assuradeuren B.V. Dit bedrijf onderhandelt regelmatig met verzekeraars voor de beste prijzen en voorwaarden.

Onze beloning

Alle reguliere werkzaamheden die wij voor jou verrichten, worden betaald uit een percentage van de premie die je betaalt voor je verzekering(en). Daarnaast is sprake van administratiekosten en afhankelijk van de gekozen verzekering kan er ook sprake zijn van poliskosten. Levert OpGroen je daarnaast extra diensten, dan krijg je daarvan vooraf een prijsopgave. Verder kan OpGroen inkomsten ontvangen uit rente en/of uit vergoedingen voor administratie en beheer voor verzekeraars.

Overeenkomst op afstand

Als je overeenkomst met OpGroen tot stand is gekomen zonder persoonlijk contact tussen jou en OpGroen, is sprake van een zogeheten ‘overeenkomst op afstand’. Deze kun je binnen 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. Dit geldt niet bij:

  1. Verzekeringen met een looptijd van minder dan één maand.
  2. Polissen waarop je binnen deze eerste 14 dagen bedenktijd al een schade hebt gemeld.

Dienstenwijzer en voorwaarden

In onze Dienstenwijzer lees je wat wij voor je doen, hoe wij dat doen en welke kosten (o.a. servicevergoeding) wij hiervoor rekenen. Ook lees je wat we van jou verwachten en hoe wij zorgvuldig omgaan met jouw privacy en eventuele klacht.