Hulp nodig bij een van onderstaande situaties?
Heb je spoedeisende hulp nodig tijdens je vakantie?
Je zorgverzekering biedt als eerste dekking voor de medische kosten. Heb je tijdens je vakantie spoedeisende hulp nodig in het buitenland? Neem (indien mogelijk) altijd contact op met de alarmcentrale voor het regelen van de juiste zorg. Zij verwijzen dan naar een betrouwbare arts. Vraag de arts altijd om een rekening waarop alle kosten apart vermeld zijn.
Het kan zijn dat de zorgverzekering in het buitenland geen of beperkte dekking biedt, of dat de kosten onder het eigen risico van de zorgverzekering blijven. Dan kun je de medische kosten op je reisverzekering indienen. Wij ontvangen dan graag het boekingsbewijs van de vakantie, de zorgdeclaratie en de gegevens van je zorgverzekeraar.
Als je niet op vakantie kunt gaan of eerder moet terugkomen
Als je niet op vakantie kunt gaan of eerder terug moet door een reden die in de polisvoorwaarden is genoemd, kun je op je annuleringsverzekering een vergoeding krijgen voor de annuleringskosten of de reisdagen die je niet hebt gehad.
Stuur de boekingsnota en annuleringsnota mee met de schademelding, zodat wij de claim kunnen beoordelen. Afhankelijk van de reden van annuleren vragen wij nog andere bewijsstukken bij je op.
Als je eerder terug naar huis moet, neem dan wel altijd eerst contact op met de alarmcentrale.
Tip: Als de vliegtuigmaatschappij jouw vlucht cancelt, heb je vaak recht op kosteloze omboeking. De uitvoerende maatschappij moet dit regelen. Ook heb je in sommige gevallen recht op compensatie door de vliegtuigmaatschappij. Lees er alles over in dit artikel.
Jouw vlucht heeft vertraging
Als jouw vlucht een vertrekvertraging heeft van minimaal 8 uur, dan geldt dat voor de reisverzekering als een "ongenoten reisdag". Op de annuleringsdekking van je reisverzekering kun je daarvoor een vergoeding krijgen. Stuur met je schademelding de boekingsnota mee en het bewijs van de vertraging.
Als je vlucht meer dan 3 uur is vertraagd, heb je bovendien in sommige gevallen ook recht op een compensatie door de vliegtuigmaatschappij. De hoogte van de vergoeding is afhankelijk van de vliegafstand en de duur van de vertraging. Meer informatie vind je in dit artikel.
Laat de schade aan je caravan herstellen via onze herstelservice
Vind een aangesloten schadehersteller in jouw regio. Je kunt geen gebruik maken van deze service als de caravan total loss is verklaard. Wie gebruik maakt van onze herstelservice profiteert van enkele belangrijke voordelen:
- Kan je caravan gerepareerd worden? Dan komt het eigen risico te vervallen.
- De caravan wordt in overleg met de schadehersteller gratis gehaald en gebracht op een locatie naar keuze.
- Wij betalen de schade rechtstreeks aan het herstelbedrijf. Je hoeft het schadebedrag niet zelf voor te schieten.
Heb je direct hulp nodig?
Word jij of een reisgenoot ziek op vakantie? Gebeurt er een ongeluk of overlijdt er iemand? Bel meteen. Bel ook als je plotseling naar huis moet, bijvoorbeeld omdat een familielid erg ziek is.
- Je kunt dag en nacht contact opnemen met de alarmcentrale. SOS International (+31 (0)88 - 810 81 84)
- Heb je de verzekering destijds afgesloten op meeus.com? Allianz Global Assistance (+31 (0)20 - 592 97 91)
Nieuwe schade melden en inzien in je account

Direct nieuwe schade melden
- 1Meld de schade in je account wanneer het jou uitkomt 24/7, zonder wachtrij
- 2Voeg direct foto's en bijlagen toe, dan kunnen wij de schade snel volledig afhandelen

Worden medische kosten in het buitenland vergoed?
