Schade tijdens vakantie, aan je caravan of je reis annuleren
Heb je schade geleden tijdens je vakantie, moet je de reis annuleren of gaat je vliegreis niet door? Op deze pagina lees je wat je het beste kunt doen in jouw situatie, hoe je de schade kunt melden, welk bewijs wij nodig hebben, en hoe wij de schade gaan behandelen.
Beschadiging, diefstal of vermissing van bagage
Met aankoopfacturen en foto's van de beschadigde spullen kun je het bezit aantonen. Gaat het om diefstal? Doe dan aangifte bij de politie en stuur het bewijs daarvan mee.
Ontstaat er schade aan je bagage tijdens vervoer?
Vraag dan direct een schriftelijke verklaring van de vervoerder.
Is je bagage niet aangekomen na een vliegreis?
Vraag bij de bagagebalie om een bewijs van vermissing, een PIR-formulier. Wordt je bagage niet snel nagezonden? Dien dan een claim in bij de luchtvaartmaatschappij.
Heb je bagage meeverzekerd? Dan kun je het meerdere aan schade bij ons claimen. Ook heb je dan dekking voor de redelijke kosten van aanschaf van noodzakelijke kleding en toiletartikelen.
Heb je direct hulp nodig?
Word jij of een reisgenoot ziek op vakantie? Gebeurt er een ongeluk of overlijdt er iemand? Bel meteen. Bel ook als je plotseling naar huis moet, bijvoorbeeld omdat een familielid erg ziek is.
Schade melden en inzien in je account
Direct schade melden
- Meld de schade in je account wanneer het jou uitkomt 24/7, zonder wachtrij
- Voeg direct foto's en bijlagen toe, dan kunnen wij de schade snel volledig afhandelen
- Volg zelf je schademelding en stel een vraag wanneer je wilt