Schade tijdens vakantie, aan je caravan of je reis annuleren

Heb je schade geleden tijdens je vakantie, moet je de reis annuleren of gaat je vliegreis niet door? Op deze pagina lees je wat je het beste kunt doen in jouw situatie, hoe je de schade kunt melden, welk bewijs wij nodig hebben, en hoe wij de schade gaan behandelen.

Verzeker je tegen schade tijdens je vakantie via OpGroen

Beschadiging, diefstal of vermissing van bagage

Met aankoopfacturen en foto's van de beschadigde spullen kun je het bezit aantonen. Gaat het om diefstal? Doe dan aangifte bij de politie en stuur het bewijs daarvan mee.

Ontstaat er schade aan je bagage tijdens vervoer?
Vraag dan direct een schriftelijke verklaring van de vervoerder.

Is je bagage niet aangekomen na een vliegreis?
Vraag bij de bagagebalie om een bewijs van vermissing, een PIR-formulier. Wordt je bagage niet snel nagezonden? Dien dan een claim in bij de luchtvaartmaatschappij.

Heb je bagage meeverzekerd? Dan kun je het meerdere aan schade bij ons claimen. Ook heb je dan dekking voor de redelijke kosten van aanschaf van noodzakelijke kleding en toiletartikelen.

Hulp nodig bij een van onderstaande situaties?

Heb je direct hulp nodig?

Word jij of een reisgenoot ziek op vakantie? Gebeurt er een ongeluk of overlijdt er iemand? Bel meteen. Bel ook als je plotseling naar huis moet, bijvoorbeeld omdat een familielid erg ziek is.

Beeld Heb je direct hulp nodig
  • Je kunt dag en nacht contact opnemen met de alarmcentrale. SOS International (+31 (0)88 - 810 81 84)
  • Heb je de verzekering destijds afgesloten op meeus.com? Allianz Global Assistance (+31 (0)20 - 592 97 91)

Nieuwe schade melden en inzien in je account

Foto OpGroen verzekering afsluiten

Direct nieuwe schade melden

  1. 1Meld de schade in je account wanneer het jou uitkomt 24/7, zonder wachtrij
  2. 2Voeg direct foto's en bijlagen toe, dan kunnen wij de schade snel volledig afhandelen
Foto OpGroen artikel Worden medische kosten in het buitenland vergoed?

Worden medische kosten in het buitenland vergoed?

Vooral in vakantielanden zoals Griekenland, Turkije en Spanje worden Nederlanders vaak behandeld in privéklinieken. Vallen die medische kosten eigenlijk onder de dekking van de zorgverzekering?
Lees meer
Vlucht vertraagd, geannuleerd of bagage kwijt? Hoe zit het met vermiste bagage? Bekijk antwoorden op vragen over vliegreizen en verzekeringen bij OpGroen.

Een vliegreis en je reisverzekering

Zal je net zien: je vlucht wordt geannuleerd of vertraagd. Waar heb je dan recht op en wie kun je aansprakelijk stellen?
Lees meer

Schade melden, en weer door

Icoon Schade melden stap 1

Meld je schade online

Log in op je account en meld je schade 24/7. Dit is de snelste en makkelijkste manier om het te doen. Scheelt jou weer tijd.
Icoon Schade melden stap 2

Maak melding compleet

Vul je schademelding aan met extra info zoals foto’s, aankoopbonnen of reparatiefacturen. Dit doe je bij Mijn schades in je account. Zodra je dossier compleet is, gaan we binnen drie werkdagen aan de slag met je schademelding.
Icoon Schade melden stap 3

Behandeling schade

De experts bij OpGroen Assuradeuren pakken vervolgens je schademelding op. Zij zijn de schakel tussen OpGroen en de verzekeraars en zorgen voor een snelle en efficiënte afhandeling. Zodra je bericht krijgt dat je recht hebt op een vergoeding, storten wij het bedrag binnen tien werkdagen op je rekening.
Icoon Schade melden stap 3

Afgehandeld

Heb je schade, diefstal of annulering gemeld? Je vindt alles terug bij Mijn schades in je account. Hier volg je de status van je schade, waar en wanneer het jou uitkomt. Ook kun je hier je eigen risico bekijken en zien welk bedrag we aan je hebben vergoed. En dan? Dan kun je weer door!

Veelgestelde vragen schade melden op je vakantie of reis