Veelgestelde vragen
Welkom op onze pagina met veelgestelde vragen over de omzetting van je verzekering. Hopelijk vind je hieronder een antwoord op jouw vraag.
Je krijgt van ons een nieuwe verzekering, omdat we onze producten en ons administratiesysteem vernieuwd hebben. Op deze manier kunnen we je beter van dienst zijn met duidelijke voorwaarden en efficiëntere dienstverlening.
Heeft het antwoord je geholpen?Bedankt!Bedankt voor je reactie! We doen ons best een beter antwoord te vinden.Omdat OpGroen alle verzekeringen vanuit één administratief systeem beheert, kunnen we je gemakkelijk en sneller helpen. Onze service wordt hierdoor beter.
Heeft het antwoord je geholpen?Bedankt!Bedankt voor je reactie! We doen ons best een beter antwoord te vinden.Je verzekering wordt omgezet per hoofdvervaldatum. De hoofdvervaldatum vind je op je huidige polis.
Heeft het antwoord je geholpen?Bedankt!Bedankt voor je reactie! We doen ons best een beter antwoord te vinden.Je ontvangt je nieuwe polis, voorwaarden en premie voordat je nieuwe verzekering ingaat. Je nieuwe premie kan afwijken van je huidige premie.
Heeft het antwoord je geholpen?Bedankt!Bedankt voor je reactie! We doen ons best een beter antwoord te vinden.Ja, deze zijn ook te vinden in je account. Log eenvoudig in via opgroen.nl/login. Kun je niet inloggen of heb je nog geen account? Kijk voor meer informatie op opgroen.nl/hulp-bij-inloggen.
Heeft het antwoord je geholpen?Bedankt!Bedankt voor je reactie! We doen ons best een beter antwoord te vinden.Omdat je van ons een nieuwe verzekering krijgt, wijzigt de ingangsdatum naar het jaartal waarop je nieuwe verzekering ingaat. De hoofdvervaldatum van je verzekering wijzigt niet. Bijvoorbeeld: Je ingangsdatum van je oude verzekering was 13 januari 2022, dan wordt de nieuwe ingangsdatum 13 januari 2026.
Heeft het antwoord je geholpen?Bedankt!Bedankt voor je reactie! We doen ons best een beter antwoord te vinden.Nee, je krijgt geen nieuw polisnummer voor je verzekering.
Heeft het antwoord je geholpen?Bedankt!Bedankt voor je reactie! We doen ons best een beter antwoord te vinden.De belangrijkste verschillen tussen je oude en nieuwe verzekering vind je bij het bericht waarin de omzetting aangekondigd wordt. Je nieuwe voorwaarden ontvang je bij je nieuwe polis.
Heeft het antwoord je geholpen?Bedankt!Bedankt voor je reactie! We doen ons best een beter antwoord te vinden.De belangrijkste verschillen tussen je oude en nieuwe verzekering vind je bij het bericht waarin de omzetting aangekondigd wordt. Je nieuwe voorwaarden ontvang je bij je nieuwe polis.
Heeft het antwoord je geholpen?Bedankt!Bedankt voor je reactie! We doen ons best een beter antwoord te vinden.Je hoeft niets te doen, de omzetting gaat automatisch. Je ontvangt je nieuwe polis, voorwaarden en premie voordat je nieuwe verzekering ingaat.
Heeft het antwoord je geholpen?Bedankt!Bedankt voor je reactie! We doen ons best een beter antwoord te vinden.We hopen natuurlijk dat je tevreden bent over deze omzetting van je verzekering. Je nieuwe verzekering heeft namelijk vaak andere, meestal gunstigere voorwaarden dan je huidige verzekering. Mocht dit niet zo zijn, neem dan contact met ons op binnen 30 dagen na de ingangsdatum van je nieuwe verzekering. We passen je verzekering dan aan of kunnen deze beëindigen.
Heeft het antwoord je geholpen?Bedankt!Bedankt voor je reactie! We doen ons best een beter antwoord te vinden.Deze wordt natuurlijk gewoon behandeld. Is de schade gemeld vóór de ingangsdatum van je nieuwe verzekering? Dan wordt de schade nog op je oude verzekering en op basis van de oude voorwaarden behandeld.
Heeft het antwoord je geholpen?Bedankt!Bedankt voor je reactie! We doen ons best een beter antwoord te vinden.Je schadevrije jaren neem je altijd mee naar je nieuwe verzekering. Omdat iedere verzekeraar een eigen kortingstabel gebruikt, kan je kortingspercentage anders uitpakken. Houd er rekening mee dat je schadevrije jaren naar beneden kunnen gaan als je een schade hebt die ontstaan is door je eigen schuld. Dit is dan het gevolg van je schade en niet van het omzetten van je verzekering.
Heeft het antwoord je geholpen?Bedankt!Bedankt voor je reactie! We doen ons best een beter antwoord te vinden.Nee, je hoeft niets te doen. Je hebt een machtiging aan OpGroen Verzekeringen B.V. verleend en die blijft staan. Wel incasseren wij de premie vanaf een ander bankrekeningnummer van OpGroen met een nieuwe omschrijving: “OpGroen Verzekeringen”. Dit zie je terug op je bankafschrift.
Heeft het antwoord je geholpen?Bedankt!Bedankt voor je reactie! We doen ons best een beter antwoord te vinden.Ja, je betaaltermijn blijft hetzelfde.
Heeft het antwoord je geholpen?Bedankt!Bedankt voor je reactie! We doen ons best een beter antwoord te vinden.Dit bedrag dekt de kosten voor het printen, verwerken en verzenden van je verzekeringsdocumenten. Wil je deze documenten voortaan gratis per mail ontvangen? Neem dan contact met ons op.
Heeft het antwoord je geholpen?Bedankt!Bedankt voor je reactie! We doen ons best een beter antwoord te vinden.Staat het antwoord op jouw vraag hier niet tussen? Bel ons dan. We zijn bereikbaar op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur via 010 - 404 01 15.
Heeft het antwoord je geholpen?Bedankt!Bedankt voor je reactie! We doen ons best een beter antwoord te vinden.