Hoe verzamelen wij reviews?

Op deze pagina lees je alles over hoe onze beoordelingen tot stand komen en welke reviews wij wel en niet mogen plaatsen.

Hoe gaan wij om met klantreviews?

Wij leren graag van onze klanten. Zo zijn wij voortdurend bezig om onze producten en dienstverlening verder te verbeteren. Dit doen wij ook op basis van jouw feedback. Iedere dag doen we onderzoek naar de ervaringen van onze klanten. Lees op deze pagina meer over ons reviewbeleid.

Hoe vragen wij reviews uit?

Wij vragen reviews van onze klanten uit via een NPS-uitvraag (Net Promoter Score). NPS wordt gebruikt om de klanttevredenheid en klantloyaliteit te meten. Wij verzamelen en analyseren de feedback uit de NPS-uitvraag en uit andere typen uitvragen. Deze klantervaringen en persoonlijke gegevens verwerken we vervolgens met de grootste zorg.

Wij voeren diverse typen klantonderzoek uit, waaronder onderzoek naar de tevredenheid na contactmomenten. Denk hierbij aan contactmomenten naar aanleiding van een schade of een wijziging op je verzekering. Onze reviews zijn altijd te relateren aan klanten en aan een contactmoment of interactie, zo weten wij zeker dat de review afkomstig is van een klant die daadwerkelijk een product van ons heeft afgenomen.

Wij vragen alleen reviews uit bij klanten die een score van 5 of hoger geven op de vraag: ‘Een familielid, vriend of kennis vraagt naar jouw ervaringen met OpGroen. Beveel je ons dan aan, op basis van dit contact?’. Ongeveer 10% van onze klanten krijgt daarom niet de vraag om een review te geven. Daarnaast werken wij niet met beloningen en vragen we niet om een hoog cijfer. Natuurlijk kunnen klanten en niet-klanten ook uit eigen initiatief een review achterlaten bij bijvoorbeeld Trustpilot en Google.