Hoe verzamelen wij reviews?

Op deze pagina lees je alles over hoe onze beoordelingen tot stand komen en welke reviews wij wel en niet mogen plaatsen.

Hoe gaan wij om met klantreviews?

Wij leren graag van onze klanten. Zo zijn wij voortdurend bezig om onze producten en dienstverlening verder te verbeteren. Dit doen wij ook op basis van jouw feedback. Iedere dag doen we onderzoek naar de ervaringen van onze klanten. Lees op deze pagina meer over ons reviewbeleid.

Hoe vragen wij reviews uit?

Wij vragen reviews van onze klanten uit via een NPS-uitvraag (Net Promoter Score). NPS wordt gebruikt om de klanttevredenheid en klantloyaliteit te meten. Dit doorlopende klantonderzoek wordt uitgevoerd door feedbackspecialist Expoints. Wij hebben deze onafhankelijke organisatie ingeschakeld om klantfeedback te verzamelen en te analyseren. Zij verwerken klantervaringen en persoonlijke gegevens vervolgens met de grootste zorg.

Wij voeren diverse typen klantonderzoek uit, waaronder onderzoek naar de tevredenheid na contactmomenten. Denk hierbij aan contactmomenten naar aanleiding van een schade of een wijziging op je verzekering. Onze reviews zijn altijd te relateren aan klanten en aan een contactmoment of interactie, zo weten wij zeker dat de review afkomstig is van een klant die daadwerkelijk een product van ons heeft afgenomen.

Wij vragen alleen reviews uit bij klanten die een score van 5 of hoger geven op de vraag: ‘Een familielid, vriend of kennis vraagt naar jouw ervaringen met OpGroen. Beveel je ons dan aan, op basis van dit contact?’. Ongeveer 10% van onze klanten krijgt daarom niet de vraag om een review te geven. Daarnaast werken wij niet met beloningen en vragen we niet om een hoog cijfer. Natuurlijk kunnen klanten en niet-klanten ook uit eigen initiatief een review achterlaten bij bijvoorbeeld Trustpilot en Google.

De reviews die wij op onze website tonen

De reviews die op onze website staan selecteren en updaten wij maandelijks. Ze zijn dan ook in lijn met onze gemiddelde scores en met onze andere klanttevredenheidsmetingen.

Verder gebruiken wij reviews van klanten met volledige namen en datum en controleren wij alle reviews op taalgebruik voordat we ze plaatsen. Er mogen bijvoorbeeld geen reclame-uitingen in staan. Ook scheldwoorden, schuttingtaal en beledigende en discriminerende uitlatingen zijn niet toegestaan.

Hoe wordt het reviewcijfer berekend?

Wij berekenen het reviewcijfer door een gemiddelde te nemen van alle cijfers. Elke review wordt hierin even zwaar meegeteld. Het aantal sterren wordt naar beneden afgerond.

Verwijderen/wijzigen van reviews

Mocht het zo zijn dat iemand een review op klantenthousiasme.nl wilt wijzigen of verwijderen, dan hebben wij altijd eerst telefonisch contact met deze persoon voordat we een dergelijke wijziging doorvoeren. De klant kan de review niet zelf verwijderen of wijzigen.