Wij vragen reviews van onze klanten uit via een NPS-uitvraag (Net Promoter Score). NPS wordt gebruikt om de klanttevredenheid en klantloyaliteit te meten. Dit doorlopende klantonderzoek wordt uitgevoerd door feedbackspecialist Expoints. Wij hebben deze onafhankelijke organisatie ingeschakeld om klantfeedback te verzamelen en te analyseren. Zij verwerken klantervaringen en persoonlijke gegevens vervolgens met de grootste zorg.
Wij voeren diverse typen klantonderzoek uit, waaronder onderzoek naar de tevredenheid na contactmomenten. Denk hierbij aan contactmomenten naar aanleiding van een schade of een wijziging op je verzekering. Onze reviews zijn altijd te relateren aan klanten en aan een contactmoment of interactie, zo weten wij zeker dat de review afkomstig is van een klant die daadwerkelijk een product van ons heeft afgenomen.
Wij vragen alleen reviews uit bij klanten die een score van 5 of hoger geven op de vraag: ‘Een familielid, vriend of kennis vraagt naar jouw ervaringen met OpGroen. Beveel je ons dan aan, op basis van dit contact?’. Ongeveer 10% van onze klanten krijgt daarom niet de vraag om een review te geven. Daarnaast werken wij niet met beloningen en vragen we niet om een hoog cijfer. Natuurlijk kunnen klanten en niet-klanten ook uit eigen initiatief een review achterlaten bij bijvoorbeeld Trustpilot en Google.